Quins cursos cal estudiar per entrar en una empresa i formar part de l’equip?
Porto temps fent-me aquesta pregunta.
En teoria, quan comences a treballar en una empresa, hauries de formar-te abans, saber què estàs fent i què coneixes i faràs.
Quan es tracta d’institucions, entitats socio-corporatives o organitzacions, les persones ja van preparades, tant en estudis com en experiència professional.
Però quins cursos poden fer les persones amb discapacitat? Falta molta informació pel que fa al mon laboral i les persones en situació de discapacitat ens mereixem saber-ne més.
CURSOS PER CRÈIXER
De moment, no he vist cap empresa que s’interessi en oferir cursos subvencionats o formals per a persones amb diversitat funcional.
Les úniques que ho fan són fundacions especialitzades o CETS, que adapten la formació a les nostres condicions.
Llavors faig una pregunta a l’aire: com és que les editorials o grups internacionals i grans no pensen en nosaltres?
També fan formacions, però són internes, no externes.
És com si no els interesséssim el més mínim i ens fessin sentir menys capacitats.
Els cursos haurien de ser per a tothom; ja sigui de publicitat, relacions públiques, edició, secretaria de direcció, logística…
DISCRIMINACIÓ O NO?
Encara hi ha persones o directors que pensen que poden aprofitar-se de les nostres condicions i beneficiar-se’n.
Això no m’agrada, perquè és discriminar el mateix col·lectiu. Ens posen tots en el mateix sac, sense pensar en el que podem fer o el que hem après.
Per no dir que s’aprofiten de nosaltres per donar una bona imatge de cara a la galeria, quan en realitat no és així.
Assignen feines pensant només en el talent i les responsabilitats, sense saber el més mínim del que realment sabem o no sabem fer.
Creieu que això també és discriminació?
PENSAMENTS A FLOR DE PELL
Avui dia, en moltes empreses, aquesta situació és molt evident i indignant.
La societat sembla que encara no estigui disposada a integrar les persones en situació de discapacitat.
El que no vull és que es creguin superiors a nosaltres. Simplement, que es preocupin i que tinguin la delicadesa i sensibilitat per ajudar-nos a créixer laboralment i, alhora, aprendre.
No tots coneixem el que l’empresa ofereix o guarda per a si mateixa.
Penso que haurien de conèixer les persones primer i després preparar un pla, una aplicació o un programa de desenvolupament professional i personal adaptat a les nostres circumstàncies.
EL MÓN EDITORIAL
Jo, especialment, no conec gaire de logística, producció, projectes editorials, edició i sobretot màrqueting.
Sembla que el màrqueting és molt extens, segons m’han explicat, i que hi ha moltes vies: xarxes socials i comunicació. Però realment tinc dubtes.
M’encantaria tenir la meva pròpia revista, tot i que no sé per on començar. No conec gaire del sector i tinc la visió molt limitada. Cal pensar en què vols transmetre, on publicar-la, qui et financiarà i moltes altres coses.
Això no és just!
Tot i això, m’agradaria fer realitat aquest somni i anomenar la revista “Les Notícies de l’Esquirol”. Tot i que sé que es necessita molt treball i conèixer bé l’àmbit editorial.
Redactora i poeta: “Passió i cor són les dues qualitats amb les que podem fer que Èxit21 sigui gran. És una porta oberta a la filosofia. Per això visc amb tanta intensitat aquest racó. Perquè em fa pensar, recordar i sentir”.
Bea Ruiz és autora de tres llibres de poemes. I recentment ha publicat el seu darrer llibre amb l'Editorial Talents de la Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD): "Un portal a la fantasía": https://fcsd.org/ca/producte/un-portal-a-la-fantasia